استند كيك


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

كيك يكي از مهم ترين بخش هاي برگزاري يك مراسم عروسي است كه عروس خانم ها اهميت زيايد به ان مي‌دهند. ممكن است براي انتخاب كيك عروسي خود دقت زيادي را به خرج دهيد. مي‌توانيد به جاي سفارش يك كيك عروسي ساده، كيك عروسي چند طبقه‌ با مزه‌ي متفاوتي تهيه كنيد تا خاطره‌ي خوبي در ذهن مهمانان به وجود بيايد.

هرچقدر هم كه كيك عروسي زيبايي داشته باشيد، انتخاب يك استند كيك نامناسب باعث مي‌شود تا كيك تان ظاهر زيبايي نداشته باشد. براي برگزاري عروسي تان مي‌توانيد از استند هاي متناسب با تم عروسي تان استفاده كنيد. رنگ و طرح تم عروسي را در نظر گرفته و استند كيك مناسبي را انتخاب نماييد. استفاده از ظرف هاي پايه دار زيبايي خاصي به ميز پذيرايي عروسي شما خواهد داد. قبل از انتخاب استند كيک مورد نظرتون نمونه هايي را كه در ادامه امده است ببينيد و سپس براي خريداري ظرف پايه دار تصميم بگيريد.

طرز تهيه كيك شيفون

مواد لازم:


آرد سفيد ۲ پيمانه
تخم مرغ ۶ عدد
بيكينگ پودر ۲ قاشق چاي خوري
نمك ۱/۴ قاشق چاي خوري
وانيل‏ ۱/۲ قاشق چاي خوري
شكر ۱/۱/۴ پيمانه
پودر تارتار ۱/۴ قاشق چاي خوري
شير ۳/۴ پيمانه
روغن ۳/۴ پيمانه

زمان تهيه ۲۰ دقيقه
زمان پخت ۷۰ دقيقه


طرز تهيه:


۱ آرد و بكينگ پودر نمك را سه بار الك كنيد.زرده و سفيده تخم مرغ را جدا كنيد.

۲ سفيده تخم مرغ و پودر تارتار را با هم زن برقي هم بزنيد تا سفيد و پفكي شود،سپس نصف شكر را كم كم اضافه كنيد و مرتب با هم زن هم بزنيد،بعد كاسه را داخل يخچال قرار دهيد.

۳ زرده تخم مرغ را با وانيل و باقيمانده شكر هم بزنيد تا كرم رنگ و كشدار شود.

۴ حالا كمي شير و كمي آرد را به نوبت به اين مخلوط اضافه كنيد و با دور كندهمزن هم بزنيد تا آرد و شير تمام شود.

۵ هم چنان با دور كند همزن هم بزنيد و روغن مايع را سريع و يك دفعه داخل خمير بريزيد كمي با همزن بزنيد،بعد همزن را خاموش كنيد.

۶ سفيده تخم مرغ را از يخچال در آوريد و با ليسك با خمير مخلوط كنيد.

۷ مايه را درون قالبي كه از قبل چرب شده ريخته،چند ضربه به آن زده تا حباب هاي هوا خارج شود.قالب را درون فري كه از قبل باحرارت۱۸۰درجه سانتيگراد گرم شده قرار دهيد.كيك زياد پف مي كند رويش سرخ مي شود ولي چون پف كيك زياد است داخلش با يك ساعت نمي پزد.

۸ بعد از يك ساعت و ده دقيقه پخت كيك را خيلي سريع با خلال چوبي بلند امتحان كرده،در فر را ببنديد.وقتي تصميم گرفتيد فر را خاموش كنيد بگذاريد كيك ۵دقيقه ديگر درون آن بماند،سپس كيك را خارج كنيد.


ساير نكات:


قالبتون حتما بايد گود باشه،حداقل ۱۰ سانتي متر ارتفاع و حدود ۲۰ سانت قطر داشته باشه.

بهتره از قابلمه هاي نسوز استفاده كنيد،چون گود هستن.

كف قالبتون رو كاغذ روغني بندازيد،سپس با مقدار كمي روغن چرب كنيد،ديواره ها رو كمتر چرب كنيد،زاويه هاي قالب رو با دقت چرب كنيد.

حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه دماي فرهاي مختلف متفاوت هست،مثلا من خودم فر رو روي ۱۶۰درجه تنظيم ميكنم با همون مدت يك ساعت و ده دقيقه.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : شهاب سهرابی
ت : شنبه 3 آبان 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');